Inet System eller Webhallen Config Gamingdator

Permalänk
Medlem

Inet System eller Webhallen Config Gamingdator

Hej!

Jag ska köpa en gamingdator till min son, budget ca 25-35k.
Har ingen koll på allt så tänkte göra det lätt för mig att köpa en färdigbyggd dator med windows installerat.
Men då skulle jag vilja ha tips vilken dator är bäst i min prisklass från Inet system eller webhallen config?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlockreN:

Hej!

Jag ska köpa en gamingdator till min son, budget ca 25-35k.
Har ingen koll på allt så tänkte göra det lätt för mig att köpa en färdigbyggd dator med windows installerat.
Men då skulle jag vilja ha tips vilken dator är bäst i min prisklass från Inet system eller webhallen config?

Hejsanhejsan

Tänker du ett helt paket med skärm, mus, tangentbord, hörlurar och eventuella högtalare eller har du redan tillbehör. Ifall du redan har en skärm är det guld värt om du berättar vilken upplösning och uppdateringsfrekvens det är på skärmen och om du inte har en så berätta gärna nu om du har några preferenser.

Glhf!

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/NqMoAZvX5MP4wnZCvLEArpnUjO4/klockren

Windows 11: https://www.allkeyshop.com/blog/buy-windows-11-pro-cd-key-com...

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SmR]BMF:

Hejsanhejsan

Tänker du ett helt paket med skärm, mus, tangentbord, hörlurar och eventuella högtalare eller har du redan tillbehör. Ifall du redan har en skärm är det guld värt om du berättar vilken upplösning och uppdateringsfrekvens det är på skärmen och om du inte har en så berätta gärna nu om du har några preferenser.

Glhf!

Nej inte ett helt paket, han har allt utom skärm, så det tar jag gärna tips på om du har några, skärmen behöver inte ingå i budgeten

Permalänk
Medlem

Tack, Så Windows blir installerat av Inet? Jag behöver bara köpa en nyckel och aktivera det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlockreN:

Tack, Så Windows blir installerat av Inet? Jag behöver bara köpa en nyckel och aktivera det?

Gör du som citerade kommentaren så kommer du få installera windows själv. Köper du windows från Inet så installerar dom.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlockreN:

Tack, Så Windows blir installerat av Inet? Jag behöver bara köpa en nyckel och aktivera det?

Windows behöver du ladda ner och installera själv men det är väldigt enkelt. Du behöver ett USB-minne för att installera Windows på datorn. Du kan ju alltid lägga till Windows 11 så att Inet installerar Windows åt dig men jag anser att man kan ha mycket roligare för 1 500 kr.

Permalänk
Medlem

https://komponentkoll.se/bygg/ileyv

Jisses vad folk är snabba Nåja, pastar mitt förslag ändå, lite för att visa vad man kan åstadkomma, komponenter från många leverantörer, inget windows (kostar en hundring på någon sida som säljer nyckar) och ingen byggavgift. Chassit är ett bra chassi men tog mest något för runt en tusenlapp vilket jag nog tycker man kan lägga om man bygger med den budgeten. Till det här bygget borde en 4k skärm fungera och sedan skicka ned upplösningen till 1080p när grabben spelar e-sport titlar.

Edit: valde ett lite onödigt billigt mobo, lägg på ca en tusenlapp för att få ett B650E moderkort. Utgick från ett annat bygge och glömde uppdatera mobo

Permalänk
Medlem

Skickade PM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Windows behöver du ladda ner och installera själv men det är väldigt enkelt. Du behöver ett USB-minne för att installera Windows på datorn. Du kan ju alltid lägga till Windows 11 så att Inet installerar Windows åt dig men jag anser att man kan ha mycket roligare för 1 500 kr.

Tack, såg nu att Corsair RM850e ATX 3.0 850W har blivit en Beställnings­vara. Har du lust att komma med ett annat alternativ?
Räcker det med att jag lägger till ett Windows från Inet så installerar dom det? (Vilket ska jag välja?) eller måste jag kontakta dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlockreN:

Tack, såg nu att Corsair RM850e ATX 3.0 850W har blivit en Beställnings­vara. Har du lust att komma med ett annat alternativ?
Räcker det med att jag lägger till ett Windows från Inet så installerar dom det? (Vilket ska jag välja?) eller måste jag kontakta dem?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/MaQoAdKokPcqOV9LhqF3lUb4qZA/klockren